Cine are nevoie de suplimentele nutritive?

Suplimentele nutritive se recomanda daca:
• Nu mancati adecvat. Daca mancati mai putin de cinci portii zilnice de fructe si legume, organismul dvs. nu isi poate procura toate vitaminele si mineralele de care are nevoie. De asemenea, daca mancati doar o data sau de doua ori pe zi, este posibil sa limitati numarul si diversitatea portiilor consumate din diferitele grupe de alimente.

• Sunteti vegetarian. Daca sunteti vegetarian, se poate sa nu consumati destul calciu, fier, zinc si vitaminele B 12 si D. Puteti procura acesti nutrienti in mod natural din surse vegetale: produse din soia, legume cu frunze verzi, leguminoase, produse din cereale integrale si nuci. Daca nu puteti sa consumati regulat aceste alimente, suplimentele nutritive sunt o necesitate.

• Consumati mai putin de 1200 calorii pe zi. Dietele sarace in calorii limiteaza tipurile si cantitatile de alimente ingerate si, prin urmare, tipurile si cantitatile de nutrienti procurati.
Dietele sarace in calorii nu sunt recomandate decat sub supravegherea medicala.

• Suferiti de o afectiune medicala care afecteaza asimilarea, utilizarea si excretia substantelor nutritive. Daca dieta dvs. are o varietate redusa din cauza alergiilor alimentare sau a intolerantei la anumite alimente, precum produsele lactate, suplimentele nutritive va pot ajuta. De asemenea, daca aveti o afectiune a ficatului, vezicii biliare, intestinului sau pancreasului, sau daca ati suferit o interventie chirurgicala la tubul digestiv, e posibil sa nu puteti digera sau asimila nutrientii in mod adecvat. In aceste situatii, medicul va poate recomanda administrarea unor suplimentele nutritive.

• Ati trecut de menopauza. Dupa menopauza, nivelul estrogenului scade brusc, ceea ce determina o pierdere a masei osoase. Pentru a pastra oasele puternice si pentru a opri pierderea de masa osoasa, aveti nevoie de calciu si de vitamina D, esentiala pentru asimilarea calciului. Femeile care nu obtin suficient calciu si vitamina D prin alimentatie, le pot suplini cu ajutorul suplimentelor nutritive.

• Aveti sangerari abundente in timpul menstruatiei. In acest caz, puteti avea nevoie de fier suplimentar pentru a-l inlocui pe cel pierdut prin menstruatie. Deficienta de fier poate duce la anemie, o boala care se caracterizeaza prin cantitatea redusa de hemoglobina (substanta care transporta oxigenul la tesuturi).

• Sunteti insarcinata sau incercati sa ramaneti insarcinata. In acest timp, aveti mai multe nevoie de anumiti nutrienti si in special de calciu, acid folic (vitamina B9) si fier. Acidul folic este necesar in timpul sarcinii pentru a preveni riscul defectelor de tub neural, precum inchiderea incompleta a coloanei vertebrale (spina bifida). Fierul previne starea de oboseala contribuind la crearea de globule rosii ce au rolul de a transporta oxigenul la celule. Medicul va poate recomanda un supliment nutritiv, care trebuie luat inainte de a ramane insarcinata.

• Fumati. Tutunul diminueaza asimilarea multor vitamine si minerale, inclusiv a vitaminei C, acidului folic, magneziului si calciului. Dar suplimentele nutritive nu pot compensa riscurile cauzate de fumat. Cea mai buna alegere este evitarea tuturor produselor din tutun.

• Consumati bauturi alcoolice in exces. Consumul excesiv de alcool pe termen lung poate dauna digestiei si absorbtiei unor vitamine si minerale, inclusiv a vitaminei B1, fierului, zincului, magneziului si acidului folic. In plus, daca inlocuiti mancarea cu bautura, dieta dvs. nu va contine toate substantele nutritive necesare. Consumul de alcool este excesiv atunci cand depaseste doua pahare pe zi la barbatii sub 65 ani si un pahar pe zi la barbatii peste 65 ani si la femei. Administrarea de suplimente nutritive nu va compensa totusi riscurile majore pentru sanatate provocate de consumul excesiv de alcool.

Daca aveti o sanatate in general buna si consumati alimente variate, cuprinzand fructe, legume, cereale integrale, leguminoase dupa toate probabilitatile nu aveti nevoie de suplimente nutritive.
Dar daca vreti sa fiti sigur ca procurati toate vitaminele si mineralele de care aveti nevoie si nu va deranjeaza consumul de bani si de timp, administrarea unui supliment standard care acopera necesarul zilnic de vitamine si minerale este o idee buna. Ar trebui totusi sa va consultati medicul de familie, care va cunoaste cel mai bine situatia si antecedentele medicale.

Nu sunt comentarii la acest articol!

Adauga un comentariu

Comentariile care contin injurii, un limbaj licentios, instigare la încalcarea legii, la violenta sau ura vor fi sterse. Ii încurajam pe cititori sa ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate.

Introdu numarul din imagine:
security
Regim pentru constipatie Regim pentru constipatie

Aproape toti adultii s-au confruntat la un moment dat cu problema constipatiei.Factorii care contribuie la aparitia constipatiei sunt repausul la pat sau lipsa activitatii fizice, aportul insuficient de fibre si de lichide, alimentatia neregulata si…

Sfaturi privind consumul de legume Sfaturi privind consumul de legume

In general:Cumparati legume proaspete in sezon deoarece costa mai putin si sunt mai gustoase.Faceti o provizie de legume congelate; sunt usor si rapid de preparat la cuptorul de microunde.Cumparati legume usor de preparat: puteti face o salata in cateva…

Director de firme

Dictionar culinar