Piramida alimentara

Lactatele, legumele si fructele nu mai sunt de mult cele patru grupe alimentare de baza ca inainte. O dieta sanatoasa cuprinde acum o gama variata de optiuni: cereale integrale, leguminoase, seminte si nuci, peste si chiar uleiuri vegetale, ca uleiul de masline. Adaugati preferintele etnice, religioase, culturale si personale si veti avea mai multe optiuni decat niciodata cand planificati mese si gustari sanatoase.

Sfaturile pentru alegerea alimentelor sunt deseori prezentate sub forma unei piramide alimentare. Forma triunghiulara a piramidei indica spre care alimente sa va orientati.

Alimentele ce pot fi consumate in orice cantitate formeaza baza, iar cele mai putin recomandate sunt in varful piramidei.

In 1992, Departamentul de Agricultura al Statelor Unite (USDA) si Departamentul de Sanatate si Servicii Umane (HHS) au creat piramida alimentelor, care a ajuns sa fie foarte cunoscuta. Mai tarziu, aceasta a fost inlocuita de o noua piramida care ofera un plan de alimentatie personalizat, in functie de varsta, sex si activitatea fizica zilnica.
Dintre celelalte piramide alimentare existente se pot aminti piramida asiatica, latinoamericana, mediteraneana si cea vegetariana.

Principiile de baza ale piramidelor alimentare Tinand cont de varietatea de piramide alimentare existente, va puteti intreba pe care sa o urmati.

Ar trebui sa stiti ca principiile de baza ale piramidelor sunt in mare parte aceleasi:
Consumati fructe, legume si cereale integrale din belsug.
Reduceti aportul de grasimi saturate, acizi grasi trans si colesterol.
Limitati cantitatea de dulciuri si sare.
Consumati bauturi alcoolice cu moderatie, sau deloc.
Controlati marimea portiilor de mancare si numarul total de calorii consumat.
Includeti activitatile fizice in rutina zilnica.

Piramidele alimentare impart alimentele in categorii –precum produsele lactate, carnea si fasolea –pentru a va ghida in alegerea lor. Nici un aliment luat separat nu poate furniza toate substantele nutritive de care are nevoie organismul dvs. De aceea o dieta variata compusa din alimente din fiecare grupa furnizeaza substantele nutritive necesare pentru a fi sanatosi.

Nu sunt comentarii la acest articol!

Adauga un comentariu

Comentariile care contin injurii, un limbaj licentios, instigare la încalcarea legii, la violenta sau ura vor fi sterse. Ii încurajam pe cititori sa ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate.

Introdu numarul din imagine:
security
Regim pentru constipatie Regim pentru constipatie

Aproape toti adultii s-au confruntat la un moment dat cu problema constipatiei.Factorii care contribuie la aparitia constipatiei sunt repausul la pat sau lipsa activitatii fizice, aportul insuficient de fibre si de lichide, alimentatia neregulata si…

Sfaturi privind consumul de legume Sfaturi privind consumul de legume

In general:Cumparati legume proaspete in sezon deoarece costa mai putin si sunt mai gustoase.Faceti o provizie de legume congelate; sunt usor si rapid de preparat la cuptorul de microunde.Cumparati legume usor de preparat: puteti face o salata in cateva…

Director de firme

Dictionar culinar